FANDOM

Jestem Theresa Gray, córka Wielkiego Demona i Elizabeth Gray, która urodziła się jako Adele Starkweather, jedna z was. Byłam żoną Williama Herondale'a, szefa Instytutu Lodnyńskiego, matką James'a Herondale'a i Lucie Blackthorn. Will i ja wychowaliśmy nasze dzieci na Nocnych Łowców, żeby chroniły Przyziemnych, żyły zgodnie z prawem i Przymierzem, dotrzymywały porozumień. [...] Kiedyś żyłam wśród Nocnych Łowców. Kiedyś może nawet uznałabyś mnie za człowieka.

— Tessa do Jocelyn, w Kronikach Bane'a

Theresa "Tessa" Gray (ur. 1862) — główna bohaterka trylogii Diabelskich Maszyn, córka Nocnej Łowczyni oraz Eidolona, przybrana siostra Nathaniela Graya.

BiografiaEdytuj

Narodziny i dzieciństwoEdytuj

Matką Tessy była Elizabeth Gray, Nocna Łowczyni, która nie otrzymała Znaków. Ojciec dziewczyny, zmiennokształtny demon Eidolon, przybył do Elizabeth w nocy pod postacią Richarda Graya, jej męża. Theresa Gray przyszła na świat w roku 1862, w Nowym Jorku.

Kiedy Tessa miała trzy lata, Elizabeth i Richard Grayowie zginęli w wypadku, osierocając ją i jej brata Nate'a. Opiekę nad Theresą przejęła ciotka Harriet Moore, która jednak zmarła, gdy dziewczyna miała szesnaście lat. Wtedy Tessa wyruszyła do Londynu, by spotkać się ze swoim bratem.

Mechaniczny AniołEdytuj

Po przybyciu do Londynu Tessa została zabrana z portu przez Mroczne Siostry. To za ich sprawą dowiedziała się o swoich zdolnościach zmiany postaci. Nie była to dla Tessy przyjemna nauka, ponieważ musiała wykonywać każdy rozkaz sióstr, które ją więziły. W pewnym momencie dowiedziała się, że siostry zawarły umowę z Mistrzem, który chciał ją poślubić i mieć dostęp do jej zdolności. Po nieudanej próbie ucieczki udaje jej się ostatecznie wydostać dzięki pomocy Willa Herondale'a. Trafia później do Instytutu, gdzie dostaje propozycję pomocy przy odnalezieniu brata. Okazuje się, że jej pobyt w Londynie wcale nie będzie taki, jak sobie wyobrażała. Musi szybko odnaleźć się w nowym świecie, do którego została wciągnięta.

OsobowośćEdytuj

Tessa to inteligentna i oczytana osoba. Odważna i silna, niezwykle troskliwa. Choć jest ciepła, uprzejma oraz wyrozumiała, może sprawiać wrażenie uporczywej. Jest także niezwykle ciekawa i zdecydowana, kiedy podejmie jakąś decyzję.

Wygląd Edytuj

Tessa ma gęste, kasztanowe włosy, szaroniebieskie oczy oraz smukłe ciało. Była znacznie wyższa niż większość chłopców i dziewcząt w jej wieku ( przed tym, jak zatrzymała swoje starzenie ) w tym czasie. Myślała, iż jest pospolitej urody, aczkolwiek niektórzy z jej przyjaciół stwierdzili, że jest piękna; nietypowo piękna, ale nieco atrakcyjna w sposób miły dla oka. Będąc nieśmiertelną, Theresa przestała starzeć się w wieku dwudziestukilku lat.

Według Aloysiusa Starkweathera Tessa bardzo przypomina swoją babcię, jego synową.

CiekawostkiEdytuj

  • Tessa nienawidzi czekolady. 
  • W XXI w. Tessa ma prawdopodobnie około pięćdziesięcioro potomków.
  • Jej ulubioną powieścią jest Opowieść o dwóch miastach Charlesa Dickensa.
  • Kochała Jamesa tak samo mocno jak Willa.